My jsme ti tři noví

Od prvního dubna se bude na Slovensku starat o prodej a servis strojů značky PistenBully společnost TopKarMoto. Ale to už asi víte. Máme novinku, která se k vám asi zatím nedonesla. Tým našich slovenských servisních mechaniků se skokově rozšířil. V lednu k nám přišli  hned tři noví profesionálové. Abyste věděli, kdo by u nás o vaše stroje pečoval, napadlo nás, že je trochu vyzpovídáme.

 

 

Róbert Krištofiak

 

Hezký den Róberte, povíte nám, jak jste se dostal k práci servisního mechanika? 

Mám 20 leté zkušenosti s opravami strojů všech druhů a značek. Začínal jsem jako mechanik lesní techniky, servisoval jsem velké těžké zemědělské stroje, ale i malé motorové pily. Vyzkoušel jsem i práci jako živnostník.

Proč jste se rozhodl pracovat ve společnosti TopKarMoto? 

Trklo mě to do očí na internetu. Jednou jsem narazil na inzerát, ve kterém bylo, že TopKarMoto hledá servisní mechaniky. A víte, co mě v té chvíli napadlo? To bude skvělé. Poznám nové lidi, nové stroje, nebudu jenom na dílně, ale také v terénu. Okamžitě jsem se rozhodl, že se přihlásím. A vyšlo to, jsem tady a užívám si to. 

Vidíte, šlo to rychle. Jaké jsou vaše první pocity a postřehy. Jak se vám u nás líbí? 

Vše na mě zatím působí výborně. Líbí se mi celkový styl TopKarMoto. Líbí se mi, že každý servisní mechanik tady má své portfolio klientů, o které se stará. Celkově jsem nadšený z toho, co jsem tady viděl, jak je to tu zorganizované. 

Který stroj jste už opravoval, jak probíhal Váš první servisní zásah?

První oprava probíhala na Slovensku. Společně s Pavlom Belanem jsme na dílně rozebírali stroj Reform Metrac. Další zkušenosti jsem získával v Čechách, v mateřské společnosti. 
S Radkem Kopeckým jsme vyjeli na servis k zákazníkovi do Polska. Ve skiareálu Czárna Góra jsme opravovali stroj PistenBully 400. Ta oprava byla zábavná, servisní zásah se totiž odehrával na parkovišti mezi lyžaři. Pořád jsme byli obklopeni hloučkem zvědavých diváků. Někteří občas i radili.
Na další výjezd jsem jel s ředitelem servisu na Horní Mísečky. S Honzou Koskem jsme tam opravovali rolbu PistenBully 600 W. Nejdříve jsem měnil relé stěračů, a pak jsme společně s Honzou přeinstalovali software.

Na co se nejvíce těšíte? Jaké máte očekávání?

Jednoznačně se těším na to, že se naučím zase něco nového. A taky se těším na to, že se podívám na místa, o kterých by mě ještě před měsícem vůbec nenapadlo, že je někdy uvidím. 

 

 

Richard Čumpelík

 

Richarde, a jak jste se k opravám strojů dostal vy?

Začínal jsem už jako 14 letý kluk, když jsme se s kamarádem pouštěli do oprav všeho možného. Pamatuji si, že už na střední škole jsem opravoval auto svému učiteli. Mám zkušenosti s menšími stroji, ale i s těžkou nákladní technikou. V oboru pracuju už dvacet let. A věřte nebo ne, pořád mě to baví tak jako na začátku. Asi je to můj osud.

Kdo vás toho v oboru nejvíce naučil?

Jsem spíše samouk, i když hodně zkušeností a informací jsem získal od svých starších kamarádů, zkušených mechaniků. Myslím, že nejvíc jsem se naučil při opravách, se kterými jsem si na začátku nevěděl rady. Nenechal jsem se odradit neúspěchem. Dloubal jsem do toho tak dlouho, dokud jsem na tu závadu a její odstranění nepřišel. To byla asi moje největší škola. 

Proč jste se rozhodl nastoupit do TopKarMoto, lákaly vás rolby?

Tato technika se částečně pojí s přírodou. Miluju offroad, je to pro mě určitý životní styl. Nechci být zavřený v dílně, potřebuju k životu volnost, cestovat, poznat nové lidi, získat zkušenosti a poznat svět. Myslím, že tady se to všechno dá spojit.

Co nového jste se u nás už naučil? Jaký byl váš první servisní zásah? 

Už jsem tady absolvoval několik výjezdů za klienty. Na první zásah si vzpomínám velmi dobře. Jel jsem na něj s Honzou Koskem, opravoval jsem terminál a relé na jedné šestistovce. Šlo to až překvapivě snadno.
Pak jsem jel se zkušeným servisním mechanikem Zdeňkem Kavkou na Dolní Moravu. Servisní zásah jsme tu dělali na dvou mašinách.  Na jedné jsme prováděli výměny oleje a filtrů, a na druhé výměnu termostatu. Šlo to dobře, ale trochu se o mě pokoušela chřipka, a tak jsem si to tak neužil, jak bych jinak mohl. 

Jak se vám ty naše horské stroje líbí? Co na ně jako servisní mechanik říkáte?

Jednoznačně mám k těmto strojům respekt. Je to skutečně špičková a krásná technika. Oprava roleb je pro mě nová zkušenost. Musím se s těmi stroji ještě trochu popasovat, ale jsem si jistý, že budeme kamarádi.

 

 

 

Ivan Horváth

 

Hezký den Ivane, s jakými stroji máte servisní zkušenosti?

Já jsem nasbíral hodně zkušenosti při opravách těžké techniky. V předchozích zaměstnáních jsem opravoval hlavně nákladní auta, návěsy, kamiony.  Opravoval jsem stroje na dílně, ale nejednou taky venku v dešti, slunci, na polích a u benzinek. 

Jaký servisní zásah byl pro vás doposud nejtěžší?

Tak na to si vzpomínám, jako by to bylo dnes. S parťákem jsme opravovali kamion, jednalo se o motorovou spojku. Servisní zásah se odehrával  na parkovišti v Itálii ve Villach. Museli jsme vyndat převodovku ven, jediné co jsme měli k dispozici, byly naše ruce a nářadí, kterým byl vybaven servisní vůz. Oprava nám trvala dva dny. Byla to určitě zkušenost, která vás jen tak nepotká.

Co očekáváte od práce v TopKarMoto? Na co se nejvíce těšíte?

Pracovat s touto technikou je pro mě určitě velká životní změna. Je to jednoznačně něco nového. A já mám novinky rád. Těším se, že nahlídnu do duše těchto strojů. A taky, že poznám nové lidi a nová místa. 

Jak proběhlo zaškolení v TopKarMoto? Kdo Vás školil a co Vás nejvíce zaujalo? 

Počátky zaškolení bych rozdělil na dvě části – Reform a PistenBully. První školení a získávání zkušeností proběhly na Slovensku, kde nás zaškolil Norbert Havran a Pavol Belan. Následně přijel z mateřské společnosti Honza Kosek, který mně a mým kolegům připravil několikadenní teoretické a následně i praktické školení v Čechách. Týkalo se to zejména strojů PistenBully. Jinak ale zaškolování stále ještě probíhá. Pořád se mi někdo věnuje. Mají to tu v tomto směru skvěle vymyšlené a zorganizované.

Jak dopadla vaše první oprava v TopKarMoto? 

A víte, že jsem první opravu nedělal ani na Slovensku, ani v Čechách, ale v Polsku?
S kolegou Davidem Borovičkou jsme se vydali do skiareálu do Szklarské Poreby, kde jsme měnili čelní sklo u jedné rolby. Musím nás pochválit, byli jsme šikovní a práce nám šla od ruky, za hodinu jsme měli hotovo.

 

 

 

Děkuji vám za vaše odpovědi a zajímavé postřehy, a vítám vás v našem týmu.

Petra Sedláčková, správce fanklubu přátel horských strojů Reform a PistenBully