Když stojíš čelem před velkým strojem

 

 

 

Radku, už jste u nás dva měsíce. Předpokládám, že ta největší vlna změn, překvapení a mírné desorientace  je už za Vámi. Tak jak se Vám v TopKarMoto líbí? Už znáte jména všech lidí ve firmě nazpaměť? Co Vás tady překvapilo nebo zaujalo?

První den? První den byl samé překvapení, od začátku až do konce. Vzpomínám si, že formální seznámení proběhlo tak rychle, že jsem si jména lidí nebyl schopen zapamatovat. Navíc jsem všechny své budoucí kolegy ani neviděl. Servisní technici byli vesměs vyjeti v terénu. Vše proběhlo tak rychle, že jsem ani nevěděl jak, ale najednou jsem se ocitl u první opravy. Přede mnou stála fréza a vedle mě Ondra Michalička, můj první parťák. A začalo to. Já už jen koukal, pomáhal a hlavně se pokoušel vše si zapamatovat. Večer se mi v hlavě honily myšlenky o tom, co vše musí technici umět a ovládat. Došel jsem k závěru, budu se ještě muset hodně učit.

 

Kde jste působil před nástupem do TopKarMoto, čím se ta firma zabývala, co bylo Vaším denním chlebem?

Před nástupem do TopKarMoto jsem pracoval ve strojírenství, kde jsem působil 9 let ve strojní údržbě. Tam jsem prováděl opravy CNC strojů, tvářecích strojů, jednoúčelových strojů. S tím souvisel nákup náhradních dílů a zajištění následných servisů. Dále jsem měl na starost revize a kontroly.  Ještě před tím jsem pracoval 12 let jako mechanik nákladních automobilů. Opravoval jsem různá nákladní auta, od dodávek až po velká těžká vozidla. Zkušenosti z obou zaměstnání se mi dnes velmi hodí. Jsem si jistý, že je v TopKarMoto dobře využiju.

 

Když k nám nastoupí nový servisní mechanik, obvykle k sobě dostane jednoho nebo více mentorů, kteří jim pomáhají se zapracováním. Pracujete s někým ve dvojici? Co nového jste se u nás už naučil nebo v čem jste se zdokonalil?

Dosud jsem pracoval s několika kolegy, třeba s Lubošem Luxem, s Ondrou Michaličkou. Teď ale nejvíce spolupracuji se Zdeňkem Kavkou. Naposledy jsme spolu byli na opravě strojů na Dolní Moravě a na Červené Vodě. Musím říct, že Zděněk dokáže skvěle komunikovat se zákazníky. Na všechno se jich vyptal, byl k nim opravdu příjemný a vstřícný.  I jako mentor je výborný. Nic si neschovává jen pro sebe. Ochotně mi při těch opravách všechno ukazoval a vysvětloval. Je to velká pomoc, když vás někdo navede na to, na co se máte předně zaměřit, co překontrolovat, na co si dávat pozor. Všechno proběhlo ke spokojenosti zákazníků. Moc se mi líbil jeho přístup ke klientům i jeho pracovní postupy.

 

Pamatujete si na první opravu, na které jste se u nás spolupodílel? Co to bylo?

Na první opravu si pamatuji velice dobře. S kolegou Lubošem Luxem, který se specializuje na opravy strojů značky Reform, jsme měli před sebou opravu stroje Reform Muli pro Technické služby Vrbno pod Pradědem. Stroj byl přivezen k nám na dílnu, kde oprava probíhala. Jednalo se totiž o rozsáhlou generální opravu převodovky.

 

Už jste měl příležitost pracovat mimo halu Adélu, například někde ve ski areálu? Jestli ano, tak jaký to byl zážitek, jestli ne, tak kam byste vyrazil nejraději?

Ano, mimo halu Adélu jsem pracoval už několikrát. Byl jsem například v Bartošovicích, v Deštné v Orlických horách, na Dolní Moravě, na Červené Vodě, v Janských Lázních a v Peci pod Sněžkou. Nyní nastala doba, kdy se provádí posezónní servisy jak sněžných vozidel PistenBully, tak posezónní servisy multifunkčních strojů značky Reform. Posezónních servisů máme ještě mnoho před sebou, proto očekávám, že se při nich velmi rychle zaučím a zdokonalím.

 

U nás je zvykem, že se každý servisní mechanik postupně stává specialistou na konkrétní stroje nebo pracovní postupy. Na co byste se ve své profesi rád zaměřil?

Měl jsem možnost v praxi vidět, že servisní mechanici se specializují na konkrétní stroje.  Specialista na PistenBully je např. Pepa Hruška, Zdeněk Kavka, Honza Rous, Ondra Michalička, naopak na stroje Reform se specializuje Luboš Lux a Roman Mužík. Všichni se zdokonalují servis od servisu a jsou v daném směru excelentní.  Přemýšlel jsem, kterou cestou se dát, ale ještě musím všechny stroje více poznat a vše se naučit. Prostě jsem ještě na počátku.

 

Jak to vidíte, doporučil byste tuto práci a tuto firmu svému příteli?

Pokud někdo chce pracovat u TopKarMoto musí určitě něco umět.  A to jak ve své profesi, tak musí umět jednat s lidmi, což je v této firmě velice důležité. A jestli bych ji doporučil? Ano, určitě bych ji doporučil. Jsou tu fajn lidi, skvělá atmosféra, pořádají se různé akce.

 

Děkuji Vám za rozhovor a přeji hodně úspěchů. Ať se Vám daří.

Iva Moravcová