Metrac H60 zastupuje nižší výkonovou třídu. S výkonem motoru 61 PS ovšem zvládne pracovat i v obtížném a strmém terénu s širokou škálou přídavných adaptérů. Výhodou je nízká vlastní hmotnost 2 000 kg.
METRAC H60 představuje klasickou ověřenou koncepci METRAC. Podvozek je tvořen centrální podélnou nosnou rourou s příčným a svislým nosníkem pro uchycení motoru a kabiny, s přední kyvnou nápravou, hydrostatickým pohonem pojezdu, mechanickou dvoustupňovou převodovkou a pevnou zadní nápravou. Zadní náprava je vybavena stálým převodem, přední je připojitelná. Obě nápravy jsou vybaveny uzávěrkami diferenciálu s kontrolkami. Nápravy jsou vybaveny koncovými planetovými převody.
Kabina je uložena na čtyřech pružných silentblocích, což výrazně snižuje vnitřní hlučnost a vibrace. Kompletní kabinu je tak možno v krátké době sejmout z podvozku. K pohodlí obsluhy, dalšímu snížení hluku a vibrací přispívá i vnitřní bohaté čalounění kabiny, které se svojí úrovní téměř vyrovná osobním vozům. Výhodné je i uložení chladiče motoru vzadu. Výsledkem tohoto řešení je podstatně menší znečišťování mřížky chladiče, zvláště při mulčování suchého travního prostoru v horkých letních dnech. Nový typ mřížky chladiče a nový dvoudílný kryt motoru snižují možnost zanesení chladiče posečeným materiálem a pylovým prachem a výrazně tak přispívají k lepší účinnosti chladící soustavy. Je možné volit ze čtyř variant řízení - řízení přední nápravy (při provozu na silnici), řízení zadní nápravy, řízení obou náprav současně a řízení obou náprav v jednom směru (tzv. „psí krok“).
Specialitou je stejné vybočení kol do 350 na přední i zadní nápravě, což zvyšuje šetrnost k půdě při otáčení v těžkých svazích (jedna náprava jede přesně ve stopě druhé nápravy, nedochází tak ke stržení drnu). Veškeré obslužné prvky jsou ergonomicky uspořádány do funkčních skupin a jsou v dosahu řidiče. Přístrojová deska je jasně strukturována, rozsáhlé vybavení kontrolními svítilnami informuje v každém okamžiku řidiče o daném provozním stavu.
Výhodou je ovládání několika základních funkcí jedinou multifunkční pákou – tzv. „kniplem“.
Typ motoru | Perkins 404J-E22T |
---|---|
Zdvihový objem | 2 216 ccm |
Počet válců | 4 |
Maximální výkon | 61 PS |
Pohon | hydrostatický |
Celková šířka | 2 000 mm |
Celková výška | 2 060 mm |
Celková délka | 3 520 mm |
Vlastní hmotnost | 2 000 kg |
Přípustná celková hmotnost | 3 800 kg |
Základní pneumatiky | 31x15,50-15 |
Zvedací síla přední tříbodový závěs | 1 500 kg |
Zvedací síla zadní tříbodový závěs | 1 500 kg |